Nowe metody w 2020 jak lepiej transportować ponadgabaryty

Nowe metody w 2020 jak lepiej transportować ponadgabaryty czyli transport wielkogabarytowy rdowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wym

Dodane: 26-10-2020 12:41
Nowe metody w 2020 jak lepiej  transportować ponadgabaryty

Z tego też powodu wydawane zezwolenia

transport wielkogabarytowy

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Transport maszyn należy do szczególnie trudnych

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych zadań logistycznych. Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba bowiem nie tylko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca na miejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu. Na szczęście rynek nie lubi próżni i dlatego też w ich miejsce powstały podmioty, które nie obawiają się transportu rzeczy ciężkich. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że niejednokrotnie sam transport ponadgabarytowy jest niejako domeną tego typu podmiotów. Taka informacja może więc cieszyć każdego, kto potrzebuje dostarczyć jakąś maszynę poza jej standardowy rewir. Oczywiście, gdy chodzi o kwoty za które realizowany jest transport ciężki, to trudno jednoznacznie określić ile on kosztuje. Sporo zależy tutaj bowiem od dystansu, czy też wagi danej maszyny. Każdorazowo więc sporządzana jest dla klientów takich firm indywidualna wycena. To na jej podstawie później klient decyduje czy chce taki transport zrealizować.


Dlatego też by uniknąć rozczarowań dogadajmy

transport wielkogabarytowy

Czasami może zdarzyć się tak, że staniemy przed koniecznością przetransportowania jakiejś ciężkiej maszyny. Jak można się oczywiście łatwo domyśleć transport maszyn jest co do zasady niemożliwy zwykłą paczką pocztową. Po pierwsze bowiem maszyny z reguły ważą bardzo dużo, a ponadto zaliczana byłaby taka paczka z miejsca jako transport ponadgabarytowy. Co zatem powinniśmy robić w takiej sytuacji? Ratunkiem może być wyspecjalizowana firma, która zajmuje się takimi zleceniami. Z wiadomych względów tego rodzaju spedycja musi też mieć doświadczenie w realizacji takich zadań. Każdorazowo przecież transport maszyn musi odbywać się z zachowaniem reguł oraz zasad, pozwalających uniknąć niebezpieczeństwa uszkodzenia zawartości przesyłki. Przed złożeniem zamówienia i ostatecznym wyborem firmy spedycyjnej, warto też zapytać konsultanta, czy dana firma realizuje transport ciężki. Czasami może się bowiem okazać, że nawet na hasło transport ponadgabarytowy, ktoś mylnie potwierdzi nasze zamówienie a następnie się z niego wycofa. Dlatego też, by uniknąć rozczarowań dogadajmy wszystkie szczegóły z odpowiednim wyprzedzeniem.


Transport ponadgabarytowy

W transporcie drogowym ładunek ponadgabarytowy lub ładunek z nadwagą to ładunek, który przekracza standardowe lub zwykłe prawne ograniczenia wielkości lub wagi, które ciężarówka może przewozić na określonej części drogi, autostrady lub innej infrastruktury transportowej, takiej jak fracht lotniczy lub fracht wodny. W Europie można go określić jako transport specjalny lub transport ciężki i transport ponadgabarytowy. Może wystąpić obciążenie graniczne na oś. Jednak obciążenie, które przekracza limity na oś, ale nie ogólne limity masy, jest uważane za nadwagę. Przykłady ładunków ponadgabarytowych i przeciążonych obejmują transport maszyn budowlanych takich jak dźwigi, ładowacze czołowe, koparki podsiębierne i tym podobne, gotowe domy, kontenery, elementy konstrukcyjne jak belki mostowe, generatory, pędniki wiatraków, stopnie rakietowe, sprzęt przemysłowy. W określonym kraju drogi są budowane w sposób, który umożliwia pojazdowi o wymiarach mieszczących się w standardowych granicach prawnych bezpieczne (choć niekoniecznie łatwe) prowadzenie i skręcanie. Drogi, na których nie są dozwolone duże pojazdy, mogą być oznaczone znakami drogowymi. Mogą one obejmować obciążenie osi, wysokość, szerokość lub ograniczenia długości całkowitej.